Thursday 26 June 2008

benih serai terhad..

Benih tak ada....?

semalam aku dah call syarikat Moja Ventures bertanyakan pasal benih serai ni...hmm, nampak gayanya terpaksalah aku tangguhkan dulu niat nak perluas kebun serai aku ni..benih serai sekarang memang benar-benar terhad.. dan kalau adapun di tempat lain harganya YA RABBI mahal tak ingat.. boleh sampai RM2.50 sekilo.. dan ada yang jual sampai 20sen sebatang. kalau mahal kena dengan gred takpela jugak. ni tak, bercampur2 (yang halus pun kira 20sen gak)...

aku harap sebelum tengah bulan Julai ni pihak Moja Ventures dapat supply benih kat aku sebab sekarang ni memang tengah membuak2 perasaan nak menanam serai. apa taknya bila dah melihat kebun sendiri ada perkembangan...

semasa menanam






selepas hari ke 18 menanam



1 comment:

Unknown said...

salam..kalau nk benih peha ayam, boleh kontek saya...
sayang 2 peringkat:
1) belum ada akar - RM1,400.00 untuk 1 tan

2) yg siap boleh terus tanam - RM2,500.00 untuk 1 tan

transport tak masuk

berminat call saya
huzaini 012-9421134